גליונות נחמה סנונית - לעוף רחוק יותר מן הדמיון גיליונות נחמה - לדף הראשי
על האתר מפת האתר קבוצת דיון
גיליון

א.

"לעבדה ולשמרה"

ב.

עץ הדעת

ג.

"עץ הדעת טוב ורע"

ד.

טעם המצוה

ה.

שאלות לשון וסגנון

לגיליון זה אין עלון הדרכה
אין גיליונות נוספים בנושא זה
תנ"ך ברשת - עיון בפסוקי הפרשה
פרשת בראשית
שנת תש"ו

איסור אכילת הפרי

בראשית פרק ב, פסוקים טו - יז

א.  "לעבדה ולשמרה"

פסוק ט"ו

"וַיַּנִּחֵהוּ בְגַן עֵדֶן לְעָבְדָהּ וּלְשָׁמְרָהּ"

1.

יש הרואים סתירה בין פסוקנו ובין פרק ג' פסוק כ"ג:

" וַיְשַׁלְּחֵהוּ ה' אֱ-לֹהִים מִגַּן עֵדֶן לַעֲבֹד אֶת הָאֲדָמָה אֲשֶׁר לֻקַּח מִשָּׁם"

התוכל לבטל את דעתם ולהוכיח שאין כאן כל סתירה?

2.

אל מי מוסב הכינוי של לעבדה ולשמרה?

3.

ועיין גם ראב"ע, פסוק ט"ז:

ד"ה גן: לשון זכר ונקבה. וכן חיבורו גנים גנות. והאומרים כי לעבדה ולשמרה שב אל האדמה, איך יתכן לעבוד ולשמור מקום גדול ממקום קטן. ואחר שחטא והוציאו לעבוד את האדמה וכבר היה עובד האדמה. רק פירוש לעבדה על הגן שמפריו יאכל. ואחר שחטא שב לאכול את עשב השדה והוא הלחם. וטעם לעבדה להשקות הגן ולשמרה מכל החיות שלא יכנסו שם ויטנפוהו. ויש אומרים כי כן פירושו לעבוד מצותו והמצוה לא תעבד.

מהן שלש הדעות המובאות בדבריו? ואיך הוא מבטל שתיים מהן?

שאלה קשה שאלה קשה שאלה קשה ביותר שאלה קשה ביותר