גליונות נחמה סנונית - לעוף רחוק יותר מן הדמיון גיליונות נחמה - לדף הראשי
על האתר מפת האתר קבוצת דיון
גיליון

א.

שאלות מבנה

ב.

האם אברהם עישר?

ג.

כהן לאל עליון

ד.

"לחם ויין..."

פרשת לך לך
שנת תשכ"ח

מלכי-צדק

בראשית פרק יד, פסוקים יז - כא

א.  שאלות מבנה

 פסוק י"ז

"וַיֵּצֵא מֶלֶךְ סְדֹם לִקְרָאתוֹ אַחֲרֵי שׁוּבוֹ מֵהַכּוֹת אֶת כְּדָרְלָעֹמֶר..."

פסוק י"ח

"וּמַלְכִּי צֶדֶק מֶלֶךְ שָׁלֵם הוֹצִיא לֶחֶם וָיָיִן..."

 פסוק כ"א

"וַיֹּאמֶר מֶלֶךְ סְדֹם אֶל אַבְרָם תֶּן לִי הַנֶּפֶשׁ וְהָרְכֻשׁ קַח לָךְ..."

חזקוני:

לפי שהיה אברהם עתיד לאמר "אם מחוט ועד שרוך נעל", ויאמרו השומעים: "אם כדבריו של אברהם ממה התפרנס הוא וכל חילו?" לכך הפסיק וכתב בינתיים "ומלכי צדק מלך שלם הוציא לחם ויין", ללמדנו כי אמת השיב אברהם למלך סדום: "אם אקח מכל אשר לך", כי הוא נהנה משל מלכי צדק.

אור-החיים:

...להגיד שבח הצדיקים, מה בינם לבין הרשעים, כי מלך סדום יצא לקראת אברהם לראות פניו ריקם, הגם שאליו יחויב להקביל פני אברהם במחנה כיד המלך, והוא – הרשע יצא בידים ריקניות, ושם הצדיק – מבלי חיוב – נדיבות יעץ, והקביל פניו בלחם וביין.

1.

מה הקושי במבנה פרקנו שעליו עונים שני הפרשנים?

2.

התוכל ליישב הקושיה הזאת ביישוב אחר, נוסף?

שאלה קשה שאלה קשה שאלה קשה ביותר שאלה קשה ביותר