בנו יעקב, גרמניה-אנגליה (1862-1945)
חוקר ופרשן המקרא, יליד ברסלאו.
משנת 1891 שימש כרב הקהילה הרפורמית בגוטינגן.
השקפותיו החדשניות לא עלו בקנה אחד עם עמדותיה של היהדות המסורתית, אך דווקא בשל כך בולטת ומפתיעה שלילתו החריפה את שיטת "ביקורת המקרא", אשר לוקה, לטענתו, בהנחת המבוקש.
נחמה נשאלה פעם ע"י הרב יהודה אנסבכר (פרנקפורט-ת"א) מדוע היא מביאה בכתביה דברים של אנשים שאינם שומרי מצוות. במכתב התשובה לשאלה זו נחשפת דעתה על איכות פירושו:
"בנו יעקב שהיה רפורמי קיצוני... ובוודאי עבר על חלק עצום של מצוות תורתנו הקדושה (מלבד זה היה אנטי ציוני קיצוני וכו' וכו') למדתי מספריו יותר מאשר מהרבה ספרים שנכתבו על-ידי יראים ושלמים. טענותיו [של יעקב] נגד ביקורת המקרא והוכחותיו על פחזותם ושגיאותיהם - לא כתב איש דברים טובים מהם, אפילו ר' דוד הופמן זצ"ל (שקשה לי להזכיר את שמו של גאון זה עם ב. יעקב), וגם יששכר יעקבסון ע"ה, גם ד"ר מוריאל שכתב ספרו על התורה, גם הרבה מחברי, ביניהם ר' דוד קרליבך זצ"ל שלימד יחד אתי שנים רבות בסמינר בירושלים, למדנו מספריו, והוא פקח את עינינו לראות דברים שלא ראינו - לאמיתה של תורה..."
כתיבה: יוחאי עופרן